Bli Partner

Vi kan erbjuda olika former av samarbete beroende på hur sponsringen skall integreras i befintliga marknadsaktiviteter. Vår erfarenhet är att en del företag väljer att i första hand synas, andra att koncentrera sig på relationsbyggande åtgärder, vår rekommendation är att ägna sig åt både och.

Vi tycker att ingredienserna i framgångsrik sponsring skall utgå från en eller flera av följande beståndsdelar:

  • Imageöverföring, dvs att associera sig med teamets, tävlingsseriens, bilmärkets och sportens image
  • Exponering av företagets varumärke på bil, i depån, på teamkläder etc – Relationsbyggande med exempelvis personal, leverantörer, befintliga och framtida kunder.
  • Optimalt utnyttjande av tävlingssituationen innebär att företagets varumärke exponeras för stor live- och TV-publik på exempelvis Carrera Cuptävlingarna samtidigt som inbjudna gäster tittar på spännande racing, umgås, äter och dricker gott i hospitalityn och träffar teamet för att på så sätt delta i tävlingshelgen snarare än att vara åskådare.

Vi arrangerar spännande och teambyggande motorevent, på svenska tävlingsbanor eller lokalt där våra samarbetspartners finns.

För exponering på mässor eller liknande finns möjligheter att använda våra tävlings- och utställningsbilar.

Det här kan vi prata mer om och det gör vi gärna.

Twitter
pm gbox mtech ferrita soda